Автономните автомобили или шофьорите?

Автономните автомобили или шофьорите?

Автономните автомобили или шофьорите- какви са рисковете?

В Аризона загина жена колоездач, блъсната от автономен автомобил на компанията Uber. Това е първият случай с фатален край след инцидент с кола без човешки фактор в управлението. Инцидентът e ключов за реакциите на политиците и на обществото като цяло спрямо новата технология – защото се случва в момент, в който големи корпорации „натискат” властите да улеснят масовото използване на коли без шофьор.

Статистиката, кото е изведена за резултатите на автономните автомобили е следната:За последните 3 години автономните автомобили Waymo (на Google) са изминали над 4 милиона мили (близо 6,5 милиона километра) по пътищата на САЩ, като последният 1 милион мили е навъртян през последните 6 зимни месеца. Има регистриран само един-единствен (при това много лек) инцидент по вина на автономен автомобил – на 14 февруари 2016 г. при неправилно престрояване Waymo се удря странично в автобус.

Плюсове, които могат да се считат за този тип технология са определено доста, например : „Водачите“ на автономните автомобили не шофират агресивно, не говорят по телефона, не се обръщат назад да видят какво прави детето на задната седалка, не си настройват радиото или навигацията, не се изморяват, не заспиват, не страдат от ПМС, не им прилошава, не получават инфаркти, не пият, не взимат наркотици. Не минават на „тъмнооранжево“, винаги спират на знак Stop, винаги спазват предимството, винаги спазват безопасна дистанция, винаги спазват ограниченията на скоростта и забраните за изпреварване. Тоест човешкия фактор го няма, което пък може да се счита за минус – човешката преценка.

Share for us: